Czym jest social media marketing?
Jest to szereg działań polegających na budowaniu i utrzymaniu pozytywnego wizerunki marki w sieci przy pomocy serwisów społecznościowych. Będziemy zatem mieć tu do czynienia z platformami społecznościowymi takimi jak:Facebook, Twitter, LinkedIn, Yelp, YouTube czy blogi oraz fora.Media społecznościowe odgrywają coraz większą rolę w działaniach marketingowych wielu firm ze względu na swoje szerokie rozpowszechnienie. Social media marketing umożliwia zdalny dostęp do pożądanej grupy docelowej, a dodatkowo obniża koszty działań marketingowych.

Na czym polega marketing w mediach społecznościowych?
Polega na dobrze przygotowanej strategii marketingu wirusowego. Dobrze przygotowany post tego typu potrafi wygenerować duży ruch. Trzeba mieć jednak świadomość, że bardzo duże znaczenie ma też zaangażowanie osób prowadzących profil. Interakcje z użytkownikami portalu śledzącymi profil to podstawa. Należy pokazać, że zależy nam na odbiorcach przez odpowiadanie na komentarze i pytania. Ważną kwestią jest też odpowiedni wybór portalu społecznościowego. Najlepiej zdecydować się na taki, na którym będzie najwięcej osób zainteresowanych produktem lub usługą. Pomóc w tym może określenie grupy docelowej. Wiek, miejsce zamieszkania, płeć czy zainteresowania to tylko kilka czynników, które charakteryzują potencjalnego odbiorcę.
Jakie są najczęściej wykorzystywane media społecznościowe w Polsce?
W Polsce media społecznościowe są bardzo popularne. Taka sama jest sytuacja z komunikatorami z których korzystamy na swoich urządzeniach mobilnych. Z badań wynika, że około 19 mln obywateli naszego państwa regularnie i aktywnie korzysta z mediów społecznościowych. Jest to połowa całej populacji naszego państwa. Natomiast z internetu korzysta około 30 mln Polaków. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze social media w Polsce:
- 92% – YouTube
- 89% – Facebook
- 72% – Messenger
- 55% – Instagram
- 45% – WhatsApp
- 35% – Twitter

Jakie zalety ma social media marketing?
- duża grupa odbiorców;
- szeroki zasięg informacji;
- szybkość rozprzestrzeniania się informacji;
- bezpośredni kontakt z klientem;
- pozyskiwanie nowych klientów;
- możliwość budowania relacji z klientem.
Jakie wady ma social media marketing?
- działania social media w marketingu zajmują dużo czasu;
- możliwość powstania sytuacji kryzysowej;
- media społecznościowe nie są darmowe;
- ograniczenie funkcjonowania niektórych branż w mediach społecznościowych;
- duży szum informacyjny;
- brak kontroli nad przekazywanymi informacjami.
